رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام کرد: بيش از 70 درصد حوادث رانندگي در کشور ناشي از سرعت و سبقت غير مجاز، انحراف به چپ و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي است.

به گزارش مشرق، سردار سرتيپ'اسکندر مومني' در گفت وگو با ايرنا افزود: بيشترين تصادفات حادثه خيز در سال 89 در کشور ناشي از سرعت، شتاب و عجله بود که اين تخلف منشأ پيدايش تخلفات ديگر نيز محسوب مي‌شود.
وي اظهار داشت: رعايت قانون، پرهيز از شتاب و عجله و رعايت مقررات رانندگي از نکاتي است که رانندگان در تعطيلات نوروزي بايد رعايت کنند تا تعطيلاتي ايمن و سلامت داشته باشيم.
مومني تاکيد کرد: مولفه هاي ديگري همچون ايمني خودرو، ايمني راهها و سيستم حمل و نقل نيز در وقوع تصادفات رانندگي نقش دارند که پليس با همکاري متوليان، اين موارد را بررسي و نظارت کرده است.
وي اظهار داشت: تلاش کرده ايم اقدامات فرهنگي را در دستور کار پليس قرار دهيم که استفاده از همياران و پليس ياران از رويکردهاي اصلي پليس براي توسعه فرهنگ ترافيک و رعايت قوانين رانندگي است.
رييس پليس راهور ناجا گفت: پليس ياران و همياران پليس سهم بسزايي در کاهش تخلفات راهنمايي و رانندگي دارند و کاهش تلفات و خسارات و سوانح جاده اي سال هاي گذشته مرهون زحمات آنهاست.
امسال، شش ميليون هميار پليس در قالب پليس ياران جوان و نوجوان و فرهنگ ياران پليس با ماموران پليس راهور سراسر کشور براي کاهش تصادفات رانندگي و بهبود وضعيت ترافيکي در کشور فعاليت مي کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس